Všeobecné obchodní podmínky
MADJANOVA s.r.o.
IČ: 08530441
Sídlo: Masarykova třída 1910/27a, 415 01 Teplice
Společnost zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ústí nad Labem,
sp.zn. C 44199

1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1.1 Tyto všeobecné obchodní podmínky poskytování služeb (dále jen „obchodní
podmínky“) jsou nedílnou součástí smluv (včetně smluv uzavřených v jiné než písemné
formě) uzavřených mezi společnosti MADJANOVA s.r.o., IČ: 08530441, se sídlem
Masarykova třída 1910/27a, 415 01 Teplice, zapsané v obchodním rejstříku vedeném
Krajským soudem v Ústí nad Labem, sp.zn. C 44199 (dále jen „poskytovatel“) a jeho
objednateli (dále jen „objednatel“); (poskytovatel a objednatel dále také společně jako
„smluvní strany“), které obsahují obecná ustanovení a podmínky, za kterých
poskytovatel poskytuje úklidové a další související služby (dále též jako „služby“).
1.2 Obchodní podmínky se vztahují na případy, kdy objednatel je osobou, jež jedná při
objednávání služeb v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého
samostatného výkonu povolání – tedy na případy kdy objednatelem není spotřebitel.
1.3 Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat ve smlouvě. Odchylná
ujednání ve smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.

2. PŘEDMĚT SMLOUVY, UZAVŘENÍ SMLOUVY
2.1. Předmětem smlouvy o poskytování úklidových služeb uzavřené mezi smluvními
stranami (dále jen „smlouva“) je závazek poskytovatele provádět, příp. jednorázově
provést, pro objednatele služby v dohodnutém rozsahu a závazek objednatele za
poskytnuté služby uhradit sjednanou cenu.
2.2. K uzavření smlouvy dochází postupem, kdy na základě poptávky objednatele, zpracuje
poskytovatel cenovou nabídku, jejíž nedílnou součástí jsou tyto všeobecné podmínky a
tuto cenovou nabídku zašle objednateli. Nabídka zahrnuje mj. specifikaci služeb, termín
poskytnutí služeb a navrhovanou cenu. V momentě, kdy objednatel nabídku jakkoliv
přijme (prostřednictvím e-mailové komunikace, telefonicky, či ústně), je smlouva
uzavřena.
2.3. Poskytovatel si vyhrazuje právo nabídku učiněnou dle předchozího odstavce odvolat, a
to ve lhůtě určené pro její přijetí, která činí 5 dnů ode dne jejího doručení objednateli.

3. PRÁVA A POVINNOSTI SMLUVNÍCH STRAN
3.1. Poskytovatel zajistí všechny potřebné pracovníky, technické a čisticí prostředky na
vlastní náklady, pokud není ve smlouvě stanoveno jinak.
3.2. Objednatel poskytne přístup do prostor určených k úklidu (dále jen „úklidové prostory“)
a případně skladovací prostory pro úklidové prostředky. V případě, že je nutné předat
klíče k úklidovým prostorám, objednatel po dohodě s poskytovatelem předá klíče
poskytovateli, který sepíše protokol o vydání/vrácení klíčů. Klíče k úklidovým prostorám
budou objednateli vráceny po dokončení poskytování služeb, příp. po ukončení smlouvy.
3.3. Pokud je poskytovateli odepřen vstup do úklidových prostor, není povinen služby
poskytnout. V takovémto případě je oprávněn poskytovatel požadovat po objednateli
smluvní pokutu ve výši 25 % z celkové ceny plnění, přičemž dochází k zániku smlouvy.
3.4. Poskytovatel započne s poskytováním služeb dnem sjednaným ve smlouvě.
Poskytovatel je povinen:
– poskytovat služby řádně, v rozsahu a termínech stanovených smlouvou;
– poskytovat služby s vynaložením odborné péče a dbát pokynů objednatele;
– počínat si tak, aby na majetku objednatele nevznikla nedůvodná škoda;
– nepoužívat v rámci poskytování služeb jakékoli věci náležející do majetku
objednatele vyjma těch, na kterých se smluvní strany dohodly ve smlouvě. Uvedené
neplatí v případě neobvyklých náhlých událostí;
– odkládat odpad, jenž vznikne v souvislosti s poskýtáním služeb, jen na místo určené
objednatelem. Neurčil-li objednatel takovéto místo, bude odpad ukládán na místo,
které je dle úsudku pracovníků poskytovatele k takovému účelu nejvhodnější;
Objednatel je povinen:
– poskytnout poskytovateli, resp. jeho pracovníkům, přístup do úklidových prostor,
případně po předchozí dohodě předat poskytovateli klíče k úklidovým prostorům a
poskytnout poskytovateli další nezbytnou součinnost;
– umožnit poskytovateli využít k pro účely poskytování služeb bezúplatně vodu a
elektrickou energii;
– zamezit volnému pohybu zvířat, která jsou umístěna v úklidových prostorách v době
poskytování služeb. V případě, že dojde k napadení pracovníka poskytovatele
zvířetem, je objednatel povinen poskytovateli nejpozději do šesti (6) dnů doručit
písemnou veterinární zprávu o stavu zvířete, se záznamem o očkování proti vzteklině
dle odpovídajících předpisů (kontrola u veterináře musí proběhnout první a pátý den
po napadení, bez ohledu na to, zda byla či nebyla porušena integrita lidské kůže);
– udržovat přístroje a vybavení úklidových prostor a úklidové prostory v dobrém
technickém stavu, tak aby nedošlo ke zranění pracovníka poskytovatele. Dále se
objednatel zavazuje upozornit poskytovatele na poškozené, rozbité či nefunkční
zařízení, stejně jako ho upozornit na zařízení či další předměty způsobilé přivodit či
způsobit zranění;
– seznámit pracovníka poskytovatele s podmínkami pohybu v úklidových prostorách a
písemně upozornit na speciální požadavky pro ošetření spotřební elektroniky (a
obdobných předmětů), případně uvést požadavek na její vyjmutí z poskytovaných
služeb. Pokud tak neučiní před zahájením poskytování služeb, nenese poskytovatel
žádnou odpovědnost za případné poškození spotřební elektroniky (a obdobných
předmětů) pracovníkem poskytovatele v důsledku použití nevhodného čistícího
prostředku či pomůcky;
– předat písemný seznam míst, na které pracovníci poskytovateli nemají přístup a
seznam činností, které nemají výslovně vykonávat;
– zajistit ochranu svých šperků, hotovosti a jiných cenností uzamčením či jiným
způsobem zabezpečení, tak aby nebyly volně přístupné;
– určit místo, kam jsou pracovníci poskytovatele oprávněni odkládat v rámci
poskytování služeb odpad;
– bez vědomí a souhlasu poskytovatele nevyvíjet úsilí k uzavření či zprostředkování
pracovní či obdobné smlouvy či jakékoli jiné písemné či ústní dohody s pracovníkem
poskytovatele, jejímž předmětem by byl výkon úklidových i jakýchkoli jiných prací v
úklidových prostorách, jakož i v prostorách třetích stran. V případě porušení této
povinnosti se objednatel zavazuje uhradit poskytovateli smluvní pokutu ve výši
20.000, – Kč, splatnou na písemnou výzvu poskytovatele.
3.5. Poskytovatel neodpovídá za škody vzniklé při čištění skvrn na kobercích, oblečení, aj. v
případě, že objednatel neoznámil poskytovateli či pracovníkovi poskytovatele písemně
původ skvrny, popř. druh znečištění, pokud škoda byla způsobena nesprávným
postupem a zvolením nesprávného přípravku, kterému mohlo být oznámením
objednatele zabráněno.

4. CENA A PLATEBNÍ PODMÍNKY
4.1. Cena za služby je uvedena ve smlouvě uzavřené dle čl. 2 těchto obchodních podmínek
a je zpravidla odvozená od podlahové plochy úklidových prostor. Stanovená cena může
být jednostranně poskytovatelem změněna dle reálné náročnosti služeb oproti obvyklé
náročnosti. Na navýšení předpokládané ceny bude objednatel vždy upozorněn. Pokud
objednatel navýšení neodsouhlasí, je oprávněn od smlouvy odstoupit, a to do doby, než
bude započato s poskytováním služeb.
4.2. Jednorázové poskytnutí služeb: V případě jednorázového poskytnutí služeb, bude
cena za poskytnuté služby objednatelem hrazena po jejich poskytnutí, a to oproti
vystavené faktuře – daňového dokladu, vystaveného poskytovatelem.
4.3. Přílohou faktury vystavené dle předchozího odstavce bude předávací protokol
vyhotovený poskytovatelem a podepsaný oběma smluvními stranami po poskytnutí
služeb. Splatnost faktury bude 14 dnů ode jejího doručení objednatelovi.
4.4. Dlouhodobé poskytování služeb: Pokud se nebude jednat o jednorázové poskytnutí
služeb, bude sjednaná cena objednatelem hrazena měsíčně na základě výkazů
vyhotovených poskytovatelem. V takovémto případě budou poskytovatelem měsíčně
vystavovány faktury – daňové doklady, jejichž přílohou budou, v tomto odstavci uvedené,
výkazy práce. Faktury budou objednateli doručovány nejpozději do 10. dne kalendářního
měsíce následujícího po měsíci, ve kterém byly služby poskytnuty. Splatnost faktur
v tomto případě bude 14 dnů ode dne jejich doručení objednateli.
4.5. Objednatel je povinen hradit sjednanou cenu za poskytnuté služby společně
s uvedením variabilního symbolu platby. Závazek objednatele uhradit cenu je splněn
okamžikem připsání příslušné částky na účet poskytovatele.
4.6. V případě, kdy se objednatel dostane do prodlení s úhradou faktury dle tohoto článku, je
poskytovatel oprávněn taktéž požadovat po objednateli úhradu smluvní pokuty ve výši
0,1 % z dlužné částky za každý den prodlení až do úplného zaplacení.

5. UPLATNĚNÍ PRÁV Z VADNÉHO PLNĚNÍ
5.1. V případě jednorázového poskytnutí služeb (tedy v případě, kdy je poskytovatelem
vyhotovován předávací protokol) je objednatel oprávněn při zjištění nedostatku
poskytovaných služeb tyto nedostatky/vady zanést do předávacího protokolu. Tímto
postupem dojde k uplatnění práv objednatele z vadného plnění. Důvodnost vytknutí
těchto nedostatků/vad bude poskytovatelem posouzena ve lhůtě 2 dnů od jejich vytknutí,
a to například taktéž na základě pořízené fotodokumentace.
5.2. V rámci vytknutí nedostatků/vad je objednatel oprávněn po poskytovateli požadovat
pouze opětovné poskytnutí služeb, a to v části, ve které byly služby poskytnuty
nedostatečně. Jiná práva z vadného plnění v návaznosti na vyknuté nedostatky/vady
objednateli nevznikají, s čímž objednatel výslovně souhlasí. Objednatel tedy nemá právo
na slevu z ceny, ani právo od smlouvy od počátku odstoupit.
5.3. V případě, kdy poskytovatel posoudí, že nedostatky/vady poskytnutých služeb byly
vytknuty oprávněně, zajistí opětovné poskytnutí služeb v té části, ve které byly
poskytnuty nedostatečně, a to po předchozí domluvě s objednatelem. Po tomto
opětovném poskytnutí služeb bude znovu vyhotoven předávací protokol, který bude
přílohou následně vystavené faktury.
5.4. V případě dlouhodobé spolupráce mezi smluvními stranami (tedy v případě, kdy je cena
hrazena na základě výkazů práce, jak uvedeno v odst. 4.4. těchto obchodních
podmínek), jejímž předmětem je poskytování služeb, je objednatel oprávněn při zjištění
nedostatku poskytovaných služeb tyto nedostatky/vady povinen uplatnit u poskytovatele
bezprostředně po každém jednotlivém poskytnutí služeb, nejpozději však do 2 dnů od
jejich poskytnutí. Pokud objednatel neuplatní práva z vadného plnění nejpozději
v uvedeném termínu, považují se služby za řádně poskytnuté a převzaté. V ostatních
záležitostech se na vytknutí vad/nedostatků v rámci dlouhodobé spolupráce uplatní
ustanovení odst. 5.2. a 5.3. těchto obchodních podmínek.

7. DORUČOVÁNÍ
7.1. Objednatel souhlasí s tím, že pro účely smluvního vztahu mezi ním a poskytovatelem
mu může být doručováno na jeho elektronickou adresu.

8. DOBA TRVÁNÍ SMLOUVY
8.1. Doba trvání smlouvy je ujednána ve smlouvě samotné.
8.2. V případě dlouhodobé spolupráce je kterákoli ze smluvních stran oprávněna smlouvu
vypovědět s měsíční výpovědní lhůtou.
8.3. Smlouva může být ukončena dohodnou smluvních stran.
8.4. Od smlouvy je také možné odstoupit za podmínek uvedených v Občanském zákoníku
s tím, že odstoupit je možné pouze do budoucna a vzájemně poskytnutá plnění se
nevrací.

9. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
9.1. Strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem.
9.2. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se
takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se
neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho
ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.
9.3. Kontaktní údaje poskytovatele: adresa sídla Masarykova třída 1910/27a, 415 01 Teplice,
adresa elektronické pošty narine.madjanova@narine.cz, telefon +420 …………..
Poskytovatel neposkytuje jiný prostředek on-line komunikace.
9.4. Poskytovatel si ve smyslu ust. § 1752 občanského zákoníku vyhrazuje právo
přiměřené změny obchodních podmínek. Takovouto případnou připravovanou změnu
obchodních podmínek poskytovatel zveřejní na své webové stránce, a to nejméně
jeden kalendářní měsíc před dnem účinnosti změny obchodních podmínek. O návrhu
změn obchodních podmínek dále poskytovatel informuje objednatele prostřednictvím
e-mailu.9.5. Uzavřením smlouvy objednatel prohlašuje, že se seznámil a souhlasí s aktuálním
zněním těchto obchodních podmínek.

Tyto obchodní podmínky jsou účinné od 1. 6. 2025.
Za poskytovatele
MADJANOVA s.r.o.
Narine Madjanová
jednatelka